2024. október 4.
Így választunk bőrápolási termékeket

Így választunk bőrápolási termékeket

Fontos a fenntarthatóság, a növényi összetevők és a természetes alapanyagok használata – derült ki a Herbiovit közel 500 fős felméréséből, amelyet a hazai bőrápolási termékek vásárlási szokásairól készítettek.

A kérdőívet kitöltők 53%-a alkalmanként, 37% pedig rendszeresen vásárol természetes összetevőkből álló, gyógyhatású bőrápolási termékeket, közel 9%-uk még nem, de egyre jobban érdeklődik a téma iránt, és mindössze 1% nem vásárol és nem is tervez a jövőben. A kutatás kitért arra is, hogy mi alapján választanak a hazai vásárlók (itt több választ is adhattak). A megkérdezettek 71%-a többek között az összetevők listáját veszi alapul vásárláskor, 49%-nak fontos, hogy mentes legyen az olyan összetevőktől, mint például a parabén, illatanyag, tartósítószer és allergén. Többen (42%) ajánlás alapján is választanak bőrápolási termékeket, 32% illat, 28% terméktesztek, blogcikkek hatására dönt, 23%-nak pedig a krém állaga az egyik fontos szempont.

 

Előnyben a csak természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékek
A Herbiovit kutatása olyan kérdéseket is feszegetett, miszerint fontos-e, hogy csak természetes alapanyagokat tartalmazzon egy-egy bőrápolási termék. A válaszadók 49%-nak igenis fontos, 50% egyre lényegesebbnek tartja, és mindössze 1% gondolja úgy, hogy számára ez nem fontos.

"A vásárlói érdeklődési szempontok folyamatosan változnak, a trendeknek és tudatosságnak köszönhetően egyre többen döntenek úgy, hogy a környezettudatos, természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékeket dobják a kosárba, és nem utolsó szempont az sem, hogy egy termék gyógynövényeket is tartalmazzon. Úgy érzékeljük, hogy idén és a jövőben ez még tudatosabbá fog formálódni egyrészt fogyasztói szempontból, másrészt a márkák fejlesztési szempontjait tekintve” - mondta Balajti Péter, a Herbiovit tulajdonosa és márkamenedzsere.

 

Vidéken is népszerűek a természetes összetevőkön alapuló termékek
A növényi és természetes összetevőkből álló bőrápolási termékek vásárlása és használata nem csak a nagyvárosok “trendje” -  a vidékiek számára sem utolsó szempont szempont: a felmérést kitöltők túlnyomó része (84%) vidéki, és mindössze 16% budapesti lakos. Korosztályt tekintve nincs kiugró többség, de leginkább a 31-40 és 41-50 éves korosztály az, akik érdeklődnek a téma iránt.

 

Külföldön is a környezetbarát bőrápolási termékek a népszerűek, és fontos a fenntarthatóság is
A természetes test- és bőrápolási termékek piaca jelentősen nőtt az elmúlt időszakban, ami elsősorban a megnövekedett tudatosságnak köszönhető. Európa, Ázsia és a Csendes-óceáni térség, Észak-Amerika és más régiók meghatározott szabványai - mint például az Ecocert, NPA és NSF, vagy a Cosmos és a NaTrue regionális szervezetek - szabályozzák a natúrkozmetikumok piacát.

Egy nemrégiben készült amerikai tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók 72%-a a környezetbarát termékeket vásárolja meg, míg 81%-uk azt válaszolta, hogy a következő öt évben valószínűleg a környezettudatosabb márkákat részesítik majd előnyben. Sőt, a fogyasztók nagyon is hajlandóak többet fizetni a környezetbarát termékekért, ami arra készteti az szépségipart és más iparágakat is, hogy további lépéseket tegyenek ezen a téren.

A fenntarthatóság nagymértékben befolyásolja a fogyasztói döntést arról, hogy mit vásároljanak és melyik márkától. Aktívan keresik azokat a márkákat, amelyek platformja, kommunikációja és értékei tükrözik a sajátjukat. Az amerikai Dotcom Distribution éves e-kereskedelmi fogyasztói felmérése szerint a szépség- és bőrápolási termékeket használók számára a fenntartható csomagolás az a környezeti tényező, amely leginkább arra készteti őket, hogy egy márkától vásároljanak. 

Összességében jól látható, hogy a növényi összetevők alkalmazása a szépségiparban is egyre inkább fontos szempont, a vásárlók pedig hajlandóságot mutatnak a mentes és a környezettudatos termékek iránt. Az igényeket látva várhatóan a jövőben a márkák még nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a környezetvédelemre, és a fókusz a természetes alapanyagokon, a növényi összetevőkön és a környezetetkímélő csomagoláson lesz.

Megosztás

A FIAT fennállásának első 125 évét köszönti, és mosolyogva tekint a jövőbe

Hello Mozaik

A FIAT fennállásának első 125 évét köszönti, és mosolyogva tekint a jövőbe

  • 2024.07.18

A torinói Lingotto épület tetején kialakított „La Pista 500” park adott otthont a 125 éves Fiat születésnapi ünnepségének: a „Mosolyogva tekintünk a jövőbe” elnevezésű rendezvénynek

Az 1899. július 11-én alapított FIAT egyike a világ legrégebben működő autóipari márkáinak; ami pedig a jövőt illeti, az az eddigieknél is ragyogóbbnak ígérkezik. A FIAT vezérigazgatója, Olivier Francois vázolja a FIAT következő évtizedre vonatkozó jövőképét.

A Pinacoteca Agnelliben immár megnyitott új Casa FIAT kiállítás a márka történetét és a Lingotto épülethez fűződő kapcsolatát térképezi fel.

Dolce Vita hétvége Budapest tengerpartján: felejthetetlen szülinapi hétvége a Lupa Beachen

A rendezvény az alábbi linken követhető nyomon.